ini bukan saya

My photo
atiqah nadirah.!! itu saya. dan saya tak paham saya. sekian. terima kasih.

tragedi raya 2010




tajuk nak

WOW!!!!


kisah di petang raye

citenye cam ni, waktu saya duk menyebok kat dapur seapkan juadah nak bukak posa.
sinsing lengan lipat sluar keletang keletung ketuk kuali. tak menang tangan. nak tengok kiri kanan pon tak sempat. inikan pulak nak minum air. memang serius la sebok.
pastu kan, tetiba


zapppppp!!!!

kulit dah cam pelik-pelik. tegang semacam je. merah. merah. pedih. kepala dah hilang pertimbangan. badan dah tak leh fokus. mata dah cam orang ngantuk dapat bantal terus tido tergolek-golek. terus tak sedar pape. pengsan~
huhu..sungguh tak cool.
~_~"

nasib baik sempat sedar sebelom bukak pose. dan hasilnye. lengan dah ade tanda. jalur hitam bukan jalur lebar. ngan kulit kedut-kedut kat atasnye. ini kalo pecah. mau masok wad seminggu. dapat jagaan penuh doploh pat jam. oke, dah cukup. sangat hiperbola disitu.
owh lupe. ini amaran. jangan tanye pe jadik sbenarnye.
uhuhu~
T_T





ini pulak kisah di petang raya

macam biasa. selaku anak yang patuh pada nasihat mak ayah. awal-awal pagi lagik, lam kul 530am cenggitu, saya dah bangun dari tido, mandi-mandi seap pakai baju raye duduk bersimpuh tunggu nak salam ngan mak dan ayah. oke, tipu. tak elok tipu di hari raya yang mulia ni. lagipon itu sume tade kaitan. -_-"

camni,
alkisahnye.
petang raya semalam. duk semua sebok-sebok ke hulu ke hilir, masak itu masak ini, buat air bertong-tong, angkat hidangan letak atas meja makan, basuh pinggan, lempar beskut raye masuk balang, kejar budak-budak bawah umur pi maen kat luar jangan maen masak-masak kat dapur, pujuk-pujuk makcik nak duit raye, mulut tak henti-henti bersepah nyanyi lagu raye, maksud saya layan tetamu borak, pastu sebuk carik remote tv asek hilang saya syak sebab remote tu kurang kasih sayang, dah jumpe tukar channel pastu tetiba hilang lagik. cessss!!!!
oke, dah. dah.

DAH.

CUKUP.

so, bole bayangkan betapa seboknye saya semalam kan...?
ho ho ho~
pastu kan. dok saya sebok-sebok tu kan. tetiba kan. dok jalan-jalan ke hulu ke hilir tu kan. tak sempat pandang kiri kanan atas bawah kan. saya kan. tetiba kan. saya terpijak sesuatu.


ouchhhhhh!!!!!

mula-mula tu ingat nak abaikan je. tapi rase sakit je kaki ni. pedih. cam ala-ala kena pisau gitu. skali angkat kaki. dah merah berdarah-darah. dan dan tu jugak hati jadik sebak. mata dah berair. syahdu je rase nye 1 syawal kali ni. huhu...saya. saya. saya.....
pangggg!!!!!
hah..kan dah gagap...padan muka...
miahahahahahahhaha~


oke, dah cukup.
nak sambung misi keamanan.
untung-untung dapat duit ghaye lagik ari ni.

2 comments:

  1. hakhakhak..
    ape awak mengarot neyh kak ikah?
    hahaha

    ReplyDelete
  2. huahahahahahahha.........
    ops.....
    sian cik tukangmasak........
    huhuhu......

    moral: walaupun awak seorang tukangmasak, tak bermakna takleh berlaku kemalangan di dapur........
    hohoho........

    ReplyDelete

pendatang